söndag 14 november 2010

Sjukan, sångframförande och död.

Idag har jag varit på sjukan. Har haft kliande och irriterande ögon ett tag, jag trodde det först för att jag hade linser samtidigt som jag var förkyld, men nu senaste veckan har jag bara använt glasögonen och ändå kliar det, kan vara en allergisk reaktion? Men jag vet inte vad jag är allergisk mot, haha! Sen har jag haft en förkylning som jag fick typ dag tre när jag kom hit. Som inte velat försvinna (kan ha med att göra att jag är igång hela tiden och spelar fotboll bl.a. kan vara svårt att släppa då).

De gjorde en del tester och det visade på mätningarna att jag inte har nåt som är fel i kroppen utan  att det är en vanlig förkylning, så fick lite host och förkylningsmedicin, värktabletter och ögondroppar. Hoppas på en bättring nu! Plus att jag sa till grabbarna att de inte får bli sura eller besvikna på mig om jag inte lirar boll med dem de närmaste dagarna.

En rolig sak, många använder slips här, typ alla kostym, men det roligaste? Jo att även läkaren hade slips under sin läkarrock, haha!!

På gudstjänsten idag så fick jag och två grabbarna gå fram och sjunga en svensk sång jag har lärt dem, ni kan ju tänka er hur det lät, med min fagra stämma, erhm... men här är alla glada bara man delar nånting, så det var okej.

Avslutar med en annan skum sak, jag hittade inte mina försäkringspapper imorse (trodde jag var tvungen att ha dem till sjukan, det visade sig att man bara behövde cash) och då hade jag letat "överallt". Sen så tog jag till och med ut allting ur rummet, utan sängen och papperskorgen för att leta, hittade inte nånstans fören jag började lägga tillbaka saker i rummet, då såg jag nåt i papperskorgen. Och gissa vad som låg där, mina papper, flygbiljettskvitto m.m. Fattar inte alls hur de har kommit dit eftersom jag inte har rört dem sen Landvetter. Men kul att jag fann dem i papperskorgen iaf.

En sista sak, imon skulle jag fått mitt hår fixat, det blir uppskjutet, men ingen stress. Florence har en kompis som dog idag, så hon är på väg till Ugandas gräns där han eller hon var just då. Jag fick reda på att jag skulle hålla i bibelstudiumet för kidsen tre minuter innan det började (typiskt afrikaner), jag slog lite i bibeln och fann 1 Thess 4:13-18, och berättade att döden inte är slutet, och att allt är inte negativt när någon dör, det finns hopp!

Nu blev det för långt, sorry. Allt gott, Bwana Asifiwe!

2 kommentarer:

  1. Så otroligt skönt att det inte är nåt allvarligt fel på dej, vi får hoppas att de mediciner du nu fått hjälper. Vilken tur att du inte bor på ett hotell med städning varje dag för då hade dina papper varit borta, så i ditt fall är "själv bäste dräng" det blir bara gjort det du gör :) Det var verkligen ett passande bibelstycke du fick upp och jag hade gärna velat höra hur det lät när ni sjöng, med tanke på din ljuva stämma! Du får ta foto och lägga upp här när ditt hår är färdigt. Många kramar från mamma. Pappa hälsar så gott och även han är glad att du inte har några allvarliga fel. <3

    SvaraRadera
  2. Hejsan Kim! Låter som du har det fantastiskt där nere :)
    Att alla har slips, det är en "whitecollar community". Spår från den brittiska koloniseringen. Britter lyckades visa kenyaner att sättet att vara framgångsrik är att ha slips på sig, eller ha ett jobb där du behöver ha slips på dig. Visar att du är duktig, påläst och framgångsrik. Du visste kanske detta redan, men jag tänkte bara säga något eftersom du undrade!!

    Kram Sanna M

    SvaraRadera