tisdag 2 november 2010

Framme och på väg till Nakuru!

Jag är framme och jag är frisk. Jag missade iofs frukost, men har fått i mig en snickers.
Nu ska jag iväg och köpa mitt ett sådant där simkort och ett modem till min netbook, det kanske går lite snabbare än vad internetet här på "the guesthouse" gör hehe. Ska inte klaga, har gratis nät.

Flyget gick bra igår, alla byten likaså. Hade till och med tid att ringa hem till morsan i Bryssel och lugna henne fast att vi var försenade.
Jag träffade även två sköna personer på flyget som heter Jacob och Isabelle. De ska stanna sju veckor, vi ska hålla kontakten och de kanske kommer till Nakuru en tid. Jacob hade feta dreads, han har haft det i åtta år!

Jag kan ju säga att jag märkte att jag var buren i bön av många, allting flöt på väldigt bra igår, med bagage, byten, flyg, taxi, knyta kontakter, fixa allt för morgondagen.

Jag missade dock att träffa Anna idag som jobbar här i Nairobi som volontär i några månader, hon har precis åkt ner, ni kan följa henne på http://annacottman.blogg.se/ men jag ska se till att komma upp några dagar för att besöka henne. Hon bor och arbetar i Kiberia som är typ Afrikas största slum.

Now it is time to go to Nakuru!


Obligatorisk flygbild, det var kallt ute.

Jacob och hans morsa Isabelle!

Hej, myggspray.

6 kommentarer:

  1. Så glad att du kom fram! Jag bad för dig! :D Gött. Ha en bra dag på barnhemmet du! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Gott att allt gått bra för visst är jag orolig när ni ungar är ute och far men nu fick jag ju ett tips av dej. Jag får göra som Isabelle dvs åka med överallt, då slipper jag vara orolig :) Ha det riktigt gott och det är tur att internet finns så vi kan ha kontakt. Pappa och Anna hälsar så gott. Kram

    SvaraRadera
  3. japp det är det bästa med att du åkt.. nä men jag lånade den lite igår bara. jag kommer inte låna dina klockor nu har jag ju en egen :)
    gött att du är framme. ha det as fett. jag ber för dig!
    Kram sis!

    SvaraRadera
  4. ohja, bra att allt gick bra för dig :P själv så förlorade jag mitt bagage igår, men det är lugnt, jag bor ju rätt nära...den kommer nog med taxi idag :P
    haha, ha det nice, kim!
    god bless!

    SvaraRadera
  5. Fy va segt med bagaget Sara! Men hoppas som du säger att de kommer fram nu idag! :)

    Tnx Sam! :D

    Bless

    SvaraRadera
  6. Nice att du kommit fram!

    Fattade precis att det är en elefant i bakgrunden, trodde länge att det var någon slags kruka :P

    //Nicko

    SvaraRadera