torsdag 4 november 2010

Nakuru, fotboll och nu ugali!

Detta är Kim, grymt skön!

Det tar typ 10 år för att lägga upp en bild, så får lägga upp en i taget.. var tionde år...

Anyways, har idag varit i Nakuru och köpt lite snacks som jag kan ha på kvällarna. Köpte även två fotbollar till Bethesda eftersom deras var sönder. Imorgon så kommer vi att ha lite street work på Nakurus gator, kommer bli väldigt "intressant" om man kan säga så.

Jag och Evans som var med mig i stan idag träffade en kille som varit på Bethesda men gått tillbaka till gatan, han verkade grymt ledsen.

Kan oxå säga att jag hade ett kort "bibelstudie" som de kallar det, vi kallar det andakt, för killarna igårkväll, allt sånt uppskattas. Ikväll ska jag lära dem en lovsång på svenska, för att sen sjunga den i kyrkan på söndag!

Nu ska jag för första gången testa ugali, yeah!

Ärtor ut

3 kommentarer:

  1. Hejhej!
    Vad kul att du har en blogg! Spännande att få vara med i arbetet på bethesda. Du gör säkert succe även bland afrikanska ungdomar;)
    kram Frida

    SvaraRadera
  2. Mycket är jag avundsjuk för, jag vill också till Afrika! Men ugalin längtar jag inte tillbaka till! Smaklig måltid ;)

    SvaraRadera
  3. Haha ugalin var inte så äcklig, smakade till och med helt okej tillsammans med kokta/stekta grönsaker!! :)

    Här är man inte poppis för att man har vissa egenskaper, här är man poppis för att man är msungu! :P Men tack Frida :)

    SvaraRadera