fredag 5 november 2010

Nu byter jag om till mjukisbyxor och tjocktröja!! För här regnar det järnet och jag har fått världens största förkylning! Nyser i snitt var tionde minut och måste snyta mig hela tiden, det är sick!

Annars har det varit bra väder idag, vi skulle haft street work. Alltså att möta barnen på gatan och bjuda in dem till Pangani kyrkan på söndag. Vi ska inte ge dem någonting, utan bjuda in dem dit, för efter gudstjänsten så får de käk och kan tvätta sina kläder.
Men vi kom iväg sent för en ur arbetslaget var försenad idag sen efter nio går matatu-bussarna ganska dåligt, så kom in till stan lite efter elva.

När vi kom in så fick jag höra att barnen brukar vara ute vid nio, sen efter det så springer de å gömmer sig för att inte polisen ska ta dem. (Det är ju olagligt att vara gatubarn.)

Så jag och James åker efter ett tag då vi gått runt utan att hitta något barn, cykeltaxi ner till ungdomshäktet. Där pratar vid med den ansvariga och jag hejar på lite barn. Noterbart är att alla var rakade, även tjejerna (!!). När jag såg en fotboll i en korridor så gick jag utan att tänka fram till bollen och började kicka lite, då såg en av föreståndarna mig och frågade "are you a player?" jag svarade ja. Då blev det bestämt att jag skulle komma och lira med barnen någongång, de ville bestämma så snabbt som möjligt, men James sa att vi skulle arrangera något. Kommer bli kul, de ska tydligen vara stenhårda när de spelar enligt den ansvariga.

Barnen sitter där mellan två veckor och en månad som jag uppfattade det i väntan på en dom från rättssalen. Vad som händer sen vet jag inte, än.

Helt okej lunch idag!
Om någon dag blir min avokado som jag köpte mogen oxå, ifall mango smakar såhär gott i jämförelse med Sverige så kommer min mun att explodera av välbehag av avokadon!

Kramhej

4 kommentarer:

  1. DU kan vara sick!
    Men Kim då.. Är du en player?
    Hoppas du blir fri från förkylningen!
    // lillebrorsan

    SvaraRadera
  2. Att dom är rakade beror ju förmodligen på att man vill slippa sjukdomar och ohyra ^_^
    Löss sprids rätt lätt annars om de har dålig hygien.
    Gött att du fick visa din talanger och blev matchad direkt ;)

    Fortsätt ha en underbar resa!
    //Fredrik

    SvaraRadera
  3. jag saknar dig här hemma brorsan. men gött att du har det bra. ber för dig! KRAM!

    SvaraRadera