fredag 26 november 2010

Motorcykelstur och Gilgil

Igår så tankade jag Bethesdas motorcykel (läs lätt mc) och körde på en långtur ut i bushen! Kissinger sa att jag inte fick köra på landsvägen, för om polisen är där är det inte bra, både pga att jag inte har licens, men och för att mc:n inte är försäkrad. Så jag körde runt på småvägar och stigar istället. Vilken otrolig upplevelse det blev!

Efter att jag kört i en halvtimme i områden jag aldrig varit i innan, så körde jag tillbaka och hämtade kameran (det var även då denna "fantastiska" bild togs, och mamma jag hade hjälm det var bara på kortet som jag inte hade haha). Sen körde jag igen och stannade flertalet gånger, men det mest fantastiska var inte kamerakorten, utan korten insidan hjärnan, shit vad Kenya har ett fantastiskt landsskap.

Sen på eftermiddagen så åkte jag till Gilgil och träffade killarna på det andra Bethesda-hemmet. De är riktigt sköna och vi satt vid en eld och snackade, jag fick sjunga två sånger på kiswahili för dem och de sjöng en sång på svenska för mig. Sen när vi hade bibelstudium på kvällen så hade de bestämt, helt oväntat, att jag skulle hålla i det, jag fick en sång på mig att förbereda nåt... Men det blev bra.

Nu dör mitt batteri så måste sluta, de har ingen elektricitet här, så kan inte ladda datorn heller, allt gott!!


Gilgil by evening

Gilgil boys by fire

En bild ifrån mc-turen, de har sjukt coola växter!

1 kommentar: