tisdag 2 november 2010

När man får oväntat besök.

Just nu ligger jag i min säng i mitt rum som jag har fått på Bethesda, ni ser den lite längre ned.
Tänkte bara snabbt uppdatera om hur dagen sett ut och varit.

Trots att jag sov massa på flyget så sov jag lite för länge på morgonen, sov till 8-8.30, frukosten var mellan 7.30-8, så ingen frukost. Och när jag går till receptionen för att låna telefon och betala min vistelse så slås jag av hur likt det är Peru, både till utseendet men speciellt till lukten.

När jag vid 11 åker med Gabriel min taxichaffis så åker vi först till ett köpcenter för att fixa modem, jag betalar 3 eller 4000 shilling tror jag, men när jag kollade på mina kvitton så stod det att jag skulle få tillbaka från både modemet och simkortet till modemet, fick inget tillbaka, fett lurad hehe.

Vi åker vidare till matatu-bussarna, där påminner jag Gabriel om simkort till telefonen, så efter att hjälpt mig med biljett till bussen går vi till en gatukiosk och köper simkort där, men det tar skitlång tid, men pga att det tog så lång tid så såg jag Jacob och Isabelle komma gåendes, så jag hälsar på dem och de hänger med till bussen och vinkar av mig.

På bussen så träffar jag sjukt oväntat en tysk volontär som varit där i två månader, ni ser henne på bilden under. Hon ska vara där i ytterliggare tio månader. Vi byter nummer och bestämmer för att ses igen eftersom hon kommer att bo de närmsta fyra veckorna en timma tror jag från Nakuru.



Dagens grej of the day, var förutom att träffa barnen när jag fick åka sista biten till Bethesda med deras motorcykel, med Jasmines megastora väska spänd längst bak. En upplevelse!

Det har hänt en del andra saker idag oxå, men det orkar ni inte läsa om och jag ska sova, väldigt trött nu. Kulala Vizuri!

2 kommentarer:

  1. Låter som om du har haft fullt upp i dag. Pappa berättade om dina ögon, jag hoppas att du har glasögonen med dig så att du låter linserna vara ett tag. Vi får se om vi lyckas prata i morgon. Ha det gott och sköt om dej. Gillar din beskrivning om dusch och toaletten :) kram mamma

    SvaraRadera
  2. Andreas Giselsson3 november 2010 kl. 22:59

    Tjena Kim!
    Vad kul att du är i Kenya nu!!!
    Fick du med tv-spelet?
    Andreas G

    SvaraRadera