torsdag 18 november 2010

Människoätande ödla och rastaman!

Först kommer två bilder på en liten människoätare som försökte äta upp mig i en tugga.. eller hur var det nu? Sjyssta bilder iaf. Sen kommer två på dagens rasta som jag nu mer kallas, msungu är tydligen ute att ropa efter mig, blir bara rasta och jamaica, förstår inte varför...?! Haha, men jag bjuder er på ett gott skratt, jag kan inte sluta skratta själv, mina kids kunde inte sluta skratta, och det kommer ni nog inte heller kunna göra.

För övrigt, nytt rekord i personer i en matatu, 24 (som jag kunde räkna till iaf, kan ha vart mer).
Sen fick jag reda på att de inte har någon fartgräns när man kör bil här, men det är rekommenderat att inte köra över 100, vilket inte följs så ofta. Speciellt inte bland folk som transporterar olika saker, för de kan få 600ksh (ca 60kr) extra i dricks utöver sin vanliga lön per dag om de är riktigt snabba.



Detta satt jag i 7,5 timma och gjorde, fett ont i nacken och ryggen sen, och det blev ju inte heeelt som jag hade tänkt mig om man säger så, men det är roligt iaf.



Tänker mig att det är såhär Ronaldinho ungefär ser ut när han har utsläppt hår, och det är ju positivt..

Betalade 1100ksh för det här, ca 110kr, lite skillnad i jämförelse med Sverige.

Jah! Som rastafarierna hade sagt.

8 kommentarer:

  1. Du ser inte ut som min son längre, fast om din pappa varit från Jamaica så hade du nog sett ut så :) Kan förstå att barnen har haft några goda skratt. Du får ha en skön kväll kram och sov gott om du kan lägga huvudet på kudden, haha Kram mamma

    SvaraRadera
  2. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL! Hahahahahahaha. Jag tror jag DÖR! hahahahahahaha.... :P Så sjuukt typiskt dig! haha. Grymt kul ju! :) Rastakram från en hemlig :D heh. gissa vem? lol.

    SvaraRadera
  3. oj, ja precis som ronaldiniho. typ. haha!

    SvaraRadera
  4. Haha, du e ju rolig Kim.. Undrar om de släpper in dig i Sverige igen :)

    SvaraRadera
  5. sellassie jao! GREETINGS från Natanael

    SvaraRadera
  6. Naaaaaaaajs!! Haha du hade rätt, jag skrattade, men MED dig såklart, inte ÅT dig! ;)

    SvaraRadera