onsdag 24 november 2010

Shoppingrunda och snart Gilgil

Vart dålig på att uppdatera de senaste dagarna, både pga att internet är dåligt, men oxå för att det inte har hänt nåt anmärkningsvärt.

Idag var jag inne och köpte lite souvenirer, känner att det börjar bli dags för sånt, har inte så lång tid kvar och det gäller att vara ute i tid, blev lite kläder till familjen, lite småsmycken, ett spännande instrument, en fet keps (som jag inte kunde testa storlek på pga håret... så chansar att den passar) och en fin "tavla".

Roligt var att jag kollade på två tröjor först, frågade hur mycket han skulle ha för dem, då sa han 3800ksh, jag bara skrattade och gick, men han stoppa mig och försökte övertala mig skitlänge, men tillslut så sluta han, då pratade en i personalen som var med mig istället med en annan person som hade likadana tröjor, då fick jag två för 1500. När jag köpt dessa så kunde jag tydligen köpa de andra två för 1500 utav den första killen oxå, haha. Så fick fyra tröjor för 3000 istället, bra deal.

Annan sak som är lite rolig är att jag börjar känna att jag hittar bättre i Nakuru än i Göteborg, haha. Fast det säger inte så mycket eftersom jag är sjukt dålig på Götet (och alla andra städer, förutom den Heliga staden -Kungälv).

Imon så drar jag till Gilgil och det andra Bethesda-hemmet. Och träffar 15 andra killar som bor där. Där stannar jag tills på lördag då vi alla åker till Nakuru för att ha läger i en vecka, alltså 30 killar, kommer bli fett med liv!

Igår satt vi och gjorde planer oxå, idag och en dag till är de enda två dagarna som är möjlighet till ledighet innan jag drar till Nairobi, så nu blir det fullt upp! Därför så ska jag njuta lite av min Super Nintendo emulator och spela Super Mario World i en timma innan jag somnar för att sen kötta i några dagar!

Peace

1 kommentar:

  1. Alltid lika roligt att läsa om dina äventyr, hoppas du får det bra på det andra hemmet. Du får ha det gott och njuta av ledigheten. Kram mamma

    SvaraRadera